15 grade Celsius, vânt și un cer senin de-ți fermeca privirea. Primele 3 lucruri observate imediat ce am coborât din avion. Barcelona, here I am. Mi-a fost dor de tine!

From Barcelona with love

Este pentru a doua oară când vizitez acest oraș și la fel ca prima dată am avut aceeași senzație: multe de văzut, puțin timp la dispoziție.

De data aceasta, am ales o altă perioadă cu totul diferită față de prima călătorie (Martie 2016). Am ales perioada Crăciunului.

Având un zbor dis de dimineața, cu plecare din Manchester, am reușit ca deja în jurul orei 11 AM să luăm la pas orașul. Este cu adevărat o încântare să explorezi Barcelona.

Plimbare Barcelona
Portul Vell, Barcelona

Craciunul nu este punctul forte al spaniolilor deoarece nu prea ne-a introdus în spiritul sărbătorilor cu excepția câtorva luminițe agățate de-a lungul celor mai circulate străzi.

În plus, localnicii și chiar turiștii sosiți, nu prea mulți, am dedus, au decis să nu cutreiere străzile. Un plus pentru noi.

Așa că în afară de Sagrada Familia unde tot timpul este aglomerat, restul obiectivelor turistice importante erau atât de ușor de vizitat. Am avut o cu totul alta perspectivă asupra acestui oraș față de prima călătorie.

Sagrada Familia
Zi însorită în portul Vell

De obicei nu revin în același loc decât dacă m-a fascinat cu adevărat sau dacă mă leagă ceva emoțional. Acum am făcut o excepție pentru parternerul meu, care își dorea și el să vadă acest oraș.

Acum 3 ani de zile am reușit să văd aproape cam toate locurile emblematice ale orașului ceea ce a făcut ca de data aceasta să îmi fie foarte ușor să mă organizez și să fiu și un ghid iscusit. J

Am reușit în 3 zile să ajungem chiar și în vârful muntelui Montserrat.

Mănăstirea Montserrat

De ce mă încântă atât de mult Barcelona

Cu siguranță știi ce înseamnă Barcelona ca oraș, obiective turistice. Dacă nu ai ajuns aici, clar ai citit o sumedenie de alte articole pe internet. De aceea nu o sa te plictisesc cu date tehnice, cum să ajungi în x loc, ce autobuz să iei pentru y loc.

În schimb vreau să te fac să simți entuziasmul pe care l-am avut eu vizitând din nou acest loc atins de călura spaniolilor, de zâmbetul lor și de briza mării care te însoțește în orice colț de oraș pășești.

Înainte să îți povestesc ce locuri m-au cucerit din Barcelona și împrejurimi, vreau să faci un exercițiu de imaginație. Pentru câteva secunde vreau să te vezi explorând străzile orașului tău preferat din lume.

Imagineză-ți că pașii îți sunt, poate, purtați pe cele mai frumoase și înguste străzi cu clădiri înalte, toate având un iz gotic, istoric.

Deși l-ai mai vizitat de atâtea ori, de fiecare dată când ești acolo, pare diferit, te încântă și mai tare. Singura ta dorință este ca într-o zi să îi poți spune Acasă.

Asta mi-a oferit Barcelona în călătoria făcută în preajma Crăciunului. Mi-a dat senzația de cunoscut dar m-a transpus într-o altă poveste pe care să nu o uit niciodată.

Plaja Barceloneta

În cele 3 zile petrecute pe meleaguri catalane am înțeles de ce spaniolii sunt atât de efervescenți, de ce iubesc această cultură, de ce mă simt ca acasă de fiecare dată.

Am fost și în alte locuri minunate ale Spaniei precum insula Lanzarote sau Gran Canaria. În aceeași măsură am simțit că acolo ar trebui să fiu, că mă contopesc cu tot ceea ce mă înconjoară.

Asta este Spania. Iar dacă nu ai făcut cunoștință cu locurile sale fermecătoare, pregătește-te să îți lași o parte din suflet acolo.

Barcelona și farmecul ei

Pe scurt, Barcelona m-a încântat cu plajele sale, o bucată din inimă mi-am lăsat-o pe plaja Barceloneta. Pașii mi-am purtat pe cărările întortocheate ale parcului Guell admirând arhitectura sa creată cu atâta migală și pasiune.

Am urcat privirea până la cer și înapoi pentru a admira prețioasa Sagrada Familia. Am urcat pe treptele din piața Espanya pentru a ajunge sus la maiestuosul muzeul istoric catalan.

Apoi am contemplat frumusețea fântânilor Montjuic. Mai departe castelul cu același nume ce stă cocoțat în tocmai celalalt capăt de oraș, dar strategic construit, cu fața către piața Espanya.

Am găsit liniște și pace, multă pace printre stâncile unice ale muntelui Montserrat și ale mănăstirii ce îi poartă numele.

I-am trecut pragul cu inima cât un purice datorită măiestriei arhitecturii sale, a dedicării  construirii acestui…oraș aflat printre nori, cum mi-a plăcut să îl numesc în primul articol pe care l-am scris pe blog despre acest loc.

Plaja Espanya
Piața colorata La Boqueria
Piața La Boqueria
Piata La Boqueria, Barcelona

Pentru că această călătorie nu a fost planificată doar pentru plăcerea mea, nu am ratat o plimbare pe strada Rambla. Aici la orele dimineții, razele soarelui ne-a însoțit până în capătul ei, ajungând la statuia lui Columbus, în portul Vell, cel elegant și înțesat cu atâtea ambarcațiuni fancy, demne de admirat.

Ce loc m-a impresionat în mijlocul metropolei

Ultimul loc ce și-a făcut intrarea pe lista “musai” de vizitat, cel puțin o dată în Barcelona, este Poble Espanyol.

Despre acest loc aș putea vorbi la nesfârșit. Este un loc special pentru că este încărcat de istorie și îți revelează o sumedenie de tradiții catalane.

Și-a păstrat autenticitatea deși s-au strecurat și câteva elemente cu iz comercial. Elemente de care ne lovim din păcate, în orice loc din lumea asta unde omul și-a dorit să facă și business pe lângă conservarea comorilor istorice.

Mi-a plăcut acest loc atât de mult încât o să revin cu un articol separat pentru a înțelege de ce merită o vizită în următoarea ta escapadă catalană.

Poble Espanyol

Ce pot să adaug este că în inima unei metropole precum Barcelona vei trece de la o stare la alta. Acum ești înconjurat de opulență rătăcind pe străzile cartierului Gotic, sau de-alungul portului Vell, acum ești printre oameni simpli energici cu zâmbetul cât casa precum vânzătorii din colorata piața La Boqueria.

Știu că o dată cucerită de un anumit loc de pe planeta asta, deseori voi reveni cu o plăcere imensă pentru explorat.

Spania nu înseamnă doar Barcelona. Spania are atât de multe locuri frumoase ce sunt convinsă că mă vor încânta poate chiar și mai mult decât a făcut-o acest oraș și insulele Canare.

De exemplu, Andaluzia știu că mă va surprinde plăcut iar următoarea escapadă nu ar fi deloc rău să fie chiar în această destinație.

Safe travels.

Madalina

PS: cam așa a fost vremea in Barcelona, în Decembrie 2019

Author

Write A Comment

* Checkbox GDPR is required

I agree

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.