hippie traseu
- featured, MY DREAMS

Vacanță în stil hippie la Matala

Postam de curând pe pagina de Facebook a blogului o fotografie de prin Creta. Alături, era un citat care spune cam așa: “Wherever you go, becomes a part of you somehow “. Orice vacanță planificată cu sufletul, îți va da acest sentiment, în final.

Am simțit asta în fiecare loc nou pe care l-am vizitat sau în care am locuit o vreme. A călători este de departe, cel mai înălțător lucru pe care îl poți face pentru tine.

Așa că, astăzi am hotărât să scot la lumină câteva amintiri dintr-o mini vacanță, pe care am făcut-o într-unul din cele mai căutate locuri din Creta.

După statistici, sunt 3 zile din an, când este cel mai căutat de toți iubitorii de muzică din întreaga lume.

Mai exact, în luna Iunie are loc un festival de muzică ce merită toată atenția dacă ești prin zonă.

Este chiar perioada cea mai interesantă a verii când îți poți lua o vacanță aici.

Peșterile artificiale existente din stânca golfului au fost create în epoca neolitică. Au fost folosite drept morminte.
Iar în anii ’60 acestea au fost folosite de hipioți pe post de locuințe.

O parte din mine a rămas chiar și în cel mai hipiot loc, vizitat până acum. Matala este un sătuc aflat la 70 de km distanță de capitala insulei.

Ce m-a surprins plăcut, este faptul că de cum pui bine piciorul în acest loc, deja poți observa stilul hipiot caracteristic anilor ’60.

De la pereți, alei până la restaurantele de pe plajă, toate sunt împodobite cu desene colorate și graffiti specifice curentului hippie.

Poveștile din jurul acestui sătuc, spun că peșterile artificiale existente din stânca golfului au fost create în epoca neolitică.

Ele au fost folosite drept morminte. Iar abia în anii ’60 acestea au fost folosite de hipioți pe post de locuințe.

Pe lângă frumusețea locului, să iei în considerare că drumul până aici, este și el deosebit. Un motiv în plus să închiriezi o mașină.

vacanță

Cum a fost experiența noastră în Matala?

Noi, de cum am ajuns, am văzut un indicator către plaja Red Beach despre care inițial nu știam foarte multe. Ci doar că trebuie să parcurgem un traseu pe munte pentru a ajunge la ea.

Citește și despre experiența din Creta, de pe Insula Leproșilor.

Deoarece ajusesem în primele ore ale dimineții, am decis să descoperim plaja și restul atracțiilor, după ce urmăm traseul către plaja Red Beach.

Traseul nu este cel mai spectaculos. Urcușul durează vreo 30 de minute și apoi încă 20 de minute de coborât până la plajă.

În schimb, ce mi s-a părut mie de-a dreptul spectaculos, este această panoramă:

Matala
Red Beach, Matala

Odată ajunși pe culmile fericirii 🙂 am ales să contemplăm, câteva minute, la minunăția ce se întindea în fața noastră.

După cele câteva minute de respiro, am continuat de data aceasta, în coborâre, către plajă.

Necunoscători ai locului, o dată ajunși pe plajă, am descoperit asta 🙂 :

plaja nudisti
Plaja Red Beach

Fără nicio idee despre profilul plajei, am ales să rămânem aici pentru o bucată de timp, doar nu ne întorceam, după tot traseul urmat pe munte. 😀

Câteodată să scapi de inhibiții, este o alegere înțeleaptă.

Nu ne-am mulțumit doar cu priveliștea acestei splendide plaje. Așa că, la întoarcere am ales să o vizităm și pe cea din Matala și bineînțeles să luăm prânzul grecesc, mult așteptat.

Despre ospitalitatea grecilor, vă povesteam și aici. Oricând dați o fugă în Grecia, nu ocoliți binecunoscutele taverne pline de un farmec aparte.

Vara ne bate la ușă iar concediile sunt deja pe lista de priorități.

Pentru noi această călătorie, a fost perfectă. Însă, tu dacă te pregătești de o vacanță în Creta, musai să pui pe listă și Matala.

Nouă ne este dor să locuim iar pe insulă. De aceea momentan, îți oferim crâmpeie din experiențele noastre, până la următoarea vizită pe insula elenă.